Czy kiedykolwiek sprawdzałeś, ile wynosi twoje ciśnienie tętnicze? Czy znasz jego wartość i wiesz, jak ono wygląda w momencie, gdy pozostajesz w spoczynku? Nie musisz nawet wykonywać jakiś specjalistycznych pomiarów, aby na podstawie analizy swojego aktualnego trybu życia domyśleć się, czy możesz cierpieć na nadciśnienie. Jest ono zresztą dość powszechnym i często występującym w dzisiejszych czasach problemem. Jeżeli więc dowiesz się, że sam na nie cierpisz, będziesz musiał jakoś rozwiązać tę sprawę. Pomogą ci w tym zupełnie naturalne, domowe i w stu procentach bezpieczne metody. Na wielu stronach opisuje się już, jak zbić ciśnienie właśnie z ich pomocą. Zanim więc udasz się do swojego lekarza i poprosisz o przepisanie środków farmakologicznych na nadciśnienie, wykorzystaj te naturalne sposoby terapeutyczne. Ich skuteczność może cię naprawdę zachwycić. Sam dzięki nim przekonasz się, że nie zawsze środki farmakologiczne są jedynym dobrym rozwiązaniem.

Na samym początku zacznij po prostu więcej się ruszać. Jeżeli dokucza ci zbyt wysokie ciśnienie tętnicze, najprawdopodobniej prowadzisz mało higieniczny tryb życia. Być może masz siedzącą pracę, a po powrocie do domu wcale nie dbasz o to, aby uzupełnić niedobór aktywności fizycznej. Zamiast wyjść z domu i chwilę pospacerować, wolisz pooglądać telewizję – oczywiście w pozycji leżącej lub siedzącej. Spacery powinny stać się natomiast nieodłącznym elementem twojego życia. Praktykuj je codziennie. Nawet jeśli pracujesz dziesięć godzin dziennie, możesz wstać chwilę wcześniej z łóżka i zamiast od razu sięgać po kawę, by pobudzić organizm do działania, wyjść na świeże powietrze, głęboko pooddychać i pokonać dystans wynoszący przynajmniej te trzy kilometry. Aktywność nie musi być wcale wielce wymagająca czy intensywna. Takie zwykłe spacery, które będziesz praktykować bez żadnych problemów, także zadbają o twój organizm i zdrowie, korzystnie obniżając wysokie ciśnienie tętnicze. Efekty aktywności fizycznej są zresztą dużo szersze. Jeżeli zaczniesz więcej i częściej się ruszać, możesz też w przyjemny sposób zrzucić swoje zbędne kilogramy i zapanować nad masą swojego ciała. A niejednokrotnie to właśnie nadwaga jest jedną z przyczyn zbyt wysokiego ciśnienia. Chcesz je zbić? Pozbądź się swoich zbędnych kilogramów. Wyjdzie ci to tylko na dobre.

Zadbaj także o swoją dietę. Jak zbić ciśnienie właśnie z jej pomocą? Przede wszystkim wprowadź do niej artykuły będące doskonałym źródłem potasu. Tą substancję mineralną znajdziesz przede wszystkim w pomidorach. Staraj się uzupełniać nimi dosłownie wszystkie swoje posiłki. Przygotowując jajecznicę i wykładając ją na talerz, umieść tuż obok niej przynajmniej garść pomidorków koktajlowych. Nie ograniczaj się do jedzenia kilku plasterków tego warzywa dziennie. Nawet jeśli często układasz je na swoich kanapkach do pracy, taka dawka potasu w żadnym stopniu ci nie wystarczy. Z pomidorów możesz też przygotowywać fantastyczne zupy i kremy, które staną się podstawą twojego obiadu. Przetarte w blenderze staną się przyjemnym i aromatycznym sosem, którym możesz polać razowy makaron lub kawałki chudego mięsa. Uważaj też na to, by w twojej diecie nie występowała zbyt duża ilość soli. Jeżeli cierpisz na wysokie ciśnienie tętnicze, musisz go ograniczać. Wolno ci jest spożywać maksymalnie pół małej łyżeczki soli dziennie. A ta przyprawa występuje niestety wszędzie – nie tylko w chipsach, chrupkach czy fast foodach, ale czasem nawet w słodyczach i teoretycznie niesłonych pokarmach. Musisz uważać na nią na każdym kroku. Jeżeli natomiast samodzielnie przygotowujesz większość swoich dań, zamiast obficie posypywać je solą, dodaj do nich świeże zioła i inne przyprawy. Szybko przywykniesz do nowego smaku swoich potraw.

Możesz również zadbać o swoje zdrowie z pomocą zwykłego kakao. Znajdziesz je przede wszystkim w gorzkiej czekoladzie. Staraj się wybierać tą o jak największej zawartości kakao – np. 90-procentową lub nawet 100-procentową. Nie jest ona tak smaczna jak jej mleczna przyjaciółka. Ma gorzki posmak i bywa dość mdła, dlatego też na pewno nie zjesz jej więcej niż kilka kostek. Jeżeli jednak zaczniesz stopniowo odzwyczajać się od cukru, nawet taka prawdziwa gorzka czekolada może ci ostatecznie posmakować. Spróbuj dodawać ją do potraw, w których nie będzie ona zbyt mocno wyczuwalna. Rozpuść ją w rondelku i polej nią przygotowane wcześniej ciasto albo wlej masę do porannej owsianki czy zwykłych płatków. Kakao jest jednym z najlepszych sposobów na obniżenie ciśnienia tętniczego.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here