W dzisiejszych czasach duża wagę przykłada się do wyglądu. Perfekcyjna fryzura, paznokcie i dopasowany strój, to nie wszystko. Kiedy chcemy założyć krótką spódniczkę, spodenki lub strój kąpielowy, trzeba zadbać o dobry wygląd naszego ciała. Zatem jak ujędrnić skórę?

Jest dużo mniej lub bardziej skutecznych sposobów. Najważniejsza jest systematyczność i motywacja. Można inspirować się ulubioną gwiazdą lub zbierać zdjęcia, które mają pomóc osiągnąć nasz cel. Kiedy już postanowimy, że to właśnie od dzisiaj zaczynamy działać, powinniśmy sobie zrobić zdjęcie. Zdjęcie powinno być w stroju kąpielowym lub bieliźnie. Robimy to po to, by w chwili zwątpienia powracać do tego zdjęcia przed naszą pracą nad sylwetką. Obecnie wiele mężczyzn zmaga się z nienawodnioną skórą, z rozstępami i nawet cellulitem. Pierwszą przyczyną jest przetworzona żywność i napoje gazowane. Jeżeli codziennie do obiadu wypijamy colę, zdecydowanie powinniśmy zaniechać tego zachowania. Nie będzie to proste, praca wymaga cierpliwości. Nie tylko zdjęcia mogą nam pomóc, dokładnie możemy opisać na papierze lub tekturze nasze cele i sposoby na ich osiągnięcie. Pierwszą sprawą zatem powinno być wpojenie sobie zdrowych nawyków. Każdy dzień rozpoczynamy od zdrowego śniadania. Może to być jajecznica z pomidorami i kromkami ciemnego chleba, posmarowanymi guacamole. Z ciemnego chleba, również można zrobić chrupiące tosty. Odstawienie białego chleba, jest bardzo istotną częścią planu, ponieważ w pszenicy znajduje się gluten. Poza tym jasne makarony, kajzerki i ciasta z dużą ilością cukru, to tylko puste kalorie. Dają sytość na chwilę, dodatkowo natychmiastowy zastrzyk endorfin. Endorfiny (hormony szczęścia) równie dobrze możemy wytwarzać poprzez aktywność fizyczną. Wracając do posiłków, powinno być ich spożywane od 4 do 5 dziennie, żeby żołądek miał stały dostęp do kalorii i nie magazynował tłuszczu. Tłuszcz źle wpływa na organy wewnętrzne i na stan skóry, cellulit powstaje właśnie przez odkładanie się limfy w skórze. Drugim posiłkiem może być przekąska w formie owocu lub pokrojonych warzyw, albo sałatki z ulubionymi dodatkami. Obiad składający się z chudego mięsa (najlepszy będzie indyk, zawiera mniej chemii niż kurczak), gotowanych warzyw i kasz. Kolacja – omlet z mąki bezglutenowej lub owsianka. Poza zdrowymi posiłkami ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości wody. Kobiety powinny pić od 2 do 2,5 litra wody dziennie, mężczyźni około 3 litrów. Zdecydowanie trzeba zrezygnować lub zmniejszyć spożywanie kawy i ciemnej czarnej herbaty, obydwa te napoje bardzo odwadniają organizm. Mając już pewien plan żywieniowy w głowie, powinno się pomyśleć o aktywności fizycznej. Jeżeli bardzo nie lubimy intensywnych ćwiczeń, możemy spacerować codziennie około 1 godziny, to już duży wysiłek dla mięśni, a co za tym idzie – jędrnych ud i pośladków. Zdeterminowane osoby mogą biegać 3-4 razy w tygodniu, daje to jeszcze lepsze i szybsze efekty. Biegając regularnie, możemy dostrzec efekty już po kilku tygodniach. Ćwiczenia na nogi, brzuch i pośladki, nie muszą być wcale wykonywane na siłowni, można to zrobić w domu na macie. W internecie jest bardzo dużo różnych ćwiczeń. Można zacząć od przysiadów i brzuszków. Ćwiczenia powinno się robić w kilku seriach po kilka powtórzeń – daje to najlepsze efekty. Oprócz ćwiczeń w domu, można się zorientować, czy w naszej okolicy jest basen. Zwykle wstęp na godzinę nie kosztuje więcej niż 10 zł, chodząc dwa razy w tygodniu popływać, wydajemy tylko 20 zł. Są również dostępne kosmetyki ułatwiające powrót skóry do dawnej jędrności. Składniki aktywne w balsamach i żelach pod prysznic, powinny być rozgrzewające, może to być arnika górska, chili lub ziarna kawy (stosując je zewnętrznie, rozmasowujemy i pobudzamy krążenie krwi). Poza kosmetykami można też kupić specjalną szorstką rękawicę, która działa jak piling – czyli również pobudza krążenie i lekko złuszcza naskórek. Dzięki tym trikom, nasza skóra ciągle będzie pobudzana do regeneracji. Tutaj również bardzo ważna jest systematyczność. Balsamy z dodatkiem filtratu ze śluzu ślimaka, bardzo przyczyniają się do redukcji skórki pomarańczowej – można je kupić w drogeriach, już za kilkanaście złotych. Naturalnym izotonikiem i energetykiem, który nie zawiera szkodliwej chemii, jest gorąca woda z cytryną i imbirem – to bardzo duży zastrzyk energii. Wszystkie te czynności pomogą nam w uzyskaniu idealnego wyglądu skóry. W wakacje bez obaw ubierzemy dwuczęściowy strój i chętnie będziemy pozować do zdjęć z rodziną lub znajomymi. Zdrowe nawyki wypracujemy i stanie się to naszą codziennością.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here