Dobry, używany telefon – zobacz jaki!

0
32

Wokół urządzeń Apple narosło sporo mitów i niejasności. Jedni twierdzą, że wysokie ceny i liczne grono nabywców wynikają głównie ze świetnego marketingu, którym marka wyróżnia się na rynku. Inni zaś są zachwyceni oferowanymi rozwiązaniami i za każdym razem mówią o innowacjach i świetnie działającym ekosystemie. W czym kryje się popularność produktów Apple?

Jakość wykonania, ekosystem i marketing – czyli jak przyciąga „jabłuszko”

Oczywiście sukces giganta z Cupertino nie byłby możliwy bez starannie prowadzonych kampanii marketingowych. Coroczny cykl wydawniczy iPhone’ów, iPad’ów i komputerów serii Mac sprawia, że organizowane konferencje wzbudzają ogromne zainteresowanie mediów branżowych i osób interesujących się technologią. Same eventy prowadzone są w formie show, podczas którego ujawniane są klientom kolejne szczegóły prezentowanego urządzenia. Do tego „kontrolowane przecieki”, o jakie jest podejrzewana firma, sprawiają, że jeszcze na miesiące przed prezentacją, nowe modele wzbudzają poruszenie opinii publicznej.

Chociaż chętnie podnoszone przez krytyków marki działania marketingowe są skuteczne, to warto mieć na uwadze, że są one tylko jednym elementem składającym się na sukces marki. Tym, co wyróżnia Apple na tle innych producentów, jest spójny ekosystem, zbudowany dzięki wykorzystaniu autorskich programów operacyjnych. iOS czy MacOS to systemy o odmiennej od konkurencji architekturze i łatwiejszej obsłudze, między którymi następuje sprawna i niezauważalna synchronizacja. Pracę można więc zacząć na komputerze, kontynuować na tablecie i zakończyć na telefonie – płynnie i bez dodatkowych zabiegów. Wpisy kalendarza, otwarte strony internetowe, wiadomości, hasła, zakładki – to wszystko i o wiele więcej jest stale wymieniane pomiędzy urządzeniami. W dodatku są one doskonale wykonane, a do ich produkcji wykorzystywane są najlepsze materiały – co bezsprzecznie stawia je w segmencie premium.

Długie wsparcie producenta – istotny plus

Apple słynie również z ponadprzeciętnie długiego wspierania swoich urządzeń – aktualizacje otrzymują komputery z 2013 roku, a w przypadku telefonów wsparcie przekracza nawet 5 lat, co u konkurencji jest nie do pomyślenia. Dlatego też urządzenia tego producenta wolniej tracą na wartości – przykładowo iPhone XS używany można kupić obecnie w bardzo atrakcyjnych cenach, a urządzenie to będzie wspierane jeszcze przez co najmniej 3 lata – czyli tyle, ile aktualnie wypuszczane na rynek flagowce konkurencji. Nic dziwnego, że coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że używany sprzęt Apple jest lepszą alternatywą dla chińskich modeli ze średniej półki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here