Dieta 1000 kcal w cateringu dietetycznym

0
165

Współczesne czasy nie ułatwiają nam zdrowego odżywiania. Pracujemy za szybko, jemy za dużo, pijemy mnóstwo kawy, na podwieczorek czy drugie śniadanie wcinamy słodką bułeczkę lub wysokokalorycznego batonika. Ponadto odczuwamy ogrom stresu związanego z pracą i codziennymi problemami, który sprzyja tyciu. Wszystko to prowadzi do otyłości, prawdziwej choroby, z którą trzeba jak najszybciej i jak najskuteczniej walczyć. Jednym ze sposobów jest dieta 1000 kcal, dzięki której wszystko może wrócić do normalności.

Dieta 1000 kcal – jakie są jej założenia?

Dieta 1000 kcal ma jedną twardą zasadę – obniżenie wartości kalorycznej do tego stopnia, abyśmy w ciągu dnia nie spożywali więcej, jak właśnie wspomniane 1000 kalorii. Pierwszym bardzo ważnym spostrzeżeniem, jakie się nasuwa, jest fakt, że żadnemu człowiekowi nie wystarczy 1000 kcal dziennie, aby zaspokoić głód energetyczny organizmu. W takim wypadku organizm zacznie spalać własną tkankę tłuszczową, aby uzyskać choć trochę energii więcej. I to jest główny sens tej diety.

Dieta 1000 kcal nie odchodzi od wysokiej liczby posiłków. Nadal w ciągu dnia trzeba jeść ok. 5 razy. Zazwyczaj rozkład kaloryczny wygląda tak: śniadanie – ok. 200 kcal, drugie śniadanie – ok. 150 kcal, obiad – ok. 350 kcal, podwieczorek – ok. 100 kcal i kolacja – ok. 200 kcal. Ponadto dobrze skomponowana dieta 1000 kcal nadal jest w stanie dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych mikroelementów czy witamin.

Zalety diety 1000 kcal

Jedną z zalet tej diety redukcyjnej są szybko widoczne efekty, które skutecznie motywują do dalszego odchudzania i zmiany swojego życia. Tygodniowo można zrzucić nawet do 1 kilograma, więc jest to bardzo bezpieczne dla naszego organizmu. Dieta 1000 kcal jest jednym z bardziej racjonalnych sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów. Nie ma w niej chemii, nie stosuje się sterydów, nie ma operacji  – wszystko naturalnie i zdrowo.

Co można jeść na diecie 1000 kcal?

Na tego rodzaju diecie ważne jest urozmaicenie posiłków, aby dostarczyć organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje do funkcjonowania. Potrawy powinny zawierać chude mięso, ryby, kasze, owoce oraz warzywa. Ponadto dobrze jest włączyć do diety produkty, które mają za zadanie przyspieszenie przemiany materii. Zalicza się do nich siemię lniane, pestki dyni i słonecznik, soki owocowe z cytrusów oraz jogurty.

Zalety diety 1000 kcal

Błonnik to bardzo ważny element diety, który wspomaga trawienie. Trzeba przypilnować, aby znajdował się w każdym z naszych posiłków. Dzięki niemu uciszymy też uczucie głodu, który w początkowej fazie tej diety na pewno będzie mocno dokuczał. Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystywanie ziół, które także przyspieszają metabolizm. W kuchni warto mieć natkę pietruszki, pieprz, imbir, curry, gorczycę, ostrą musztardę, cynamon czy sproszkowany czosnek.

Planując rozpoczęcie odchudzania, warto rozejrzeć się za ciekawym cateringiem dietetycznym, który będzie idealnym rozwiązaniem na początek tej ciężkiej drogi. Aby wybrać dla siebie najlepszy, wystarczy skorzystać z serwisu dietly.pl, zajmującego się porównywarką cateringów dietetycznych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here